do ogrodu

wtorek, 30 stycznia 2018

Bułeczki cukiniowe

Lubię chleb, jednak z kilku powodów bardzo go ograniczam.  Szukam sobie lepszych zamienników, które mogę jeść bez wyrzutów sumienia (i insuliny) i takich, do których mogę wykorzystać to, czym odwdzięcza mi się ogród.

W bułeczkach umieściłam cukinię, dzięki czemu są wilgotne i chrupiące jednocześnie. Z podanych składników wyszło mi 12 średniej wielkości bułek o niskim indeksie glikemicznym.

Składniki:
  • 6 jajek 
  • 300 g startej cukinii (jedna mniejsza niż średnia)
  • 30 g wiórków kokosowych 
  • 40 g łusek babki jajowatej 
  • 100 g mąki kokosowej 
  • 100 g mąki kukurydzianej
  • łyżeczka proszku do pieczenia 
  • sól 
  • 1-2 szklanki wody do konsystencji pozwalającej lepić bułeczki
  • zioła prowansalskie 
  • kurkuma dla koloru 




wykonanie
prościej chyba już nie może być, po prostu wszystko razem wymieszaj  :)
Uformuj bułeczki, najlepiej po ułożeniu na blasze spłaszcz je dłonią.
Gdyby twoja cukinia miała dużo soku, nie odciska go i nie wylewaj lecz chwilę poczekaj - nasiona babki wchłoną całkowicie część soku.
Piecz w 180 st C około 45 do 55 minut aż bułeczki się zarumienią.



Moje zjadłam z humusem z grochu i ze smażonymi z czosnkiem liśćmi buraka liściowego. Pysznie :-)
Próbowałam u siebie w ogrodzie uprawiać babkę jajowatą, jednak jej upodobania do wilgotnych gleb są zdecydowanie inne od tych, które ja jej mogę zapewnić. Dlatego w tym przepisie korzystam z babki jajowatej kupionej w sklepie zielarskim. Jeśli nie znasz jeszcze babki jajowatej to powiem tylko, że jest bardzo ceniona w Indiach. Wprawdzie tam stosuje się ją głównie... jako paszę dla bydła, jednak u nas uchodzi za super food w kategorii odchudzających i poprawiające trawienie, podobnie jak na przykład pieprz cayenne czy jagody acai.
Nasion używa się jako środek przeczyszczający oraz, co ciekawe, przeciwbiegunkowy. Wspomaga działanie diet odchudzających,. Wskazaniem do stosowania babki jajowatej jest między innymi zespół jelita wrażliwego, uchyłkowatość jelita i niedobór błonnika a nawet choroba Crohna. Działanie babki polega na zmniejszeniu apetytu (pęcznieje w żołądku), co sprawia, że dieta jest bezbolesna :-)  Śluz zawarty w łuskach babki jajowatej powoduje także, że stosuje się je przy leczeniu hemoroidów i stanów zapalnych jelit. Poleca się ją też diabetykom. Używana jest do zagęszczania zup i sosów oraz jest głównym składnikiem leków na żylaki.

Jakie zdrowe te moje bułeczki :-)

4 komentarze:

  1. Mmm, wyglądają smakowicie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają przepysznie... o babce jajowatej nie słyszałam, więc przeczytałam z ciekawością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te niewinnie wyglądające rośliny często mają wielką moc! na przykład babka lancetowata, którą wszyscy doskonale znają z trawników i łąk - rozgniecione świeże liście potrafią błyskawicznie usunąć wysypkę alergiczną ze skóry i robią to znacznie szybciej niż lek typu claritine :-)

      Usuń

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1