do ogrodu

piątek, 26 stycznia 2018

Krokiety ze szpinakiem o niskim IG

W zamrażarce mam jeszcze kilka paczek ogrodowego szpinaku i buraków liściowych. Postanowiłam z nich zrobić przepyszne krokiety. Naleśniki i krokiety to dania lubiane chyba przez wszystkich bez wyjątku, jednak jeśli chcesz zachować wagę nie możesz użyć mąki pszennej. Dlatego ja w moim dzisiejszym przepisie wykorzystałam 400 g paczuszkę niepalonej kaszy gryczanej i zmieliłam ją na mąkę w thermomiksie.
Ciasto z takiej mąki ma niski indeks glikemiczny, co oznacza że po zjedzeniu naleśników z takiej mąki twoja trzustka nie wyrzuca nadmiaru insuliny i nie powoduje, że jesteś potem wciąż głodna. Jednocześnie mąka gryczana jest bogata w związki mineralne, w przeciwieństwie do białej mąki pszennej.
Dość gadania! Czas na przepis na pyszne krokiety z mąki gryczanej ze szpinakiem.


 Składniki na ciasto na naleśniki:
  • 400 kg kaszy gryczanej niepalonej zmielonej na mąkę
  • 2 jajka
  • woda - tyle aby uzyskać konsystencję rzadkiej śmietany (u mnie około 3 szklanek)
  • sól 
  • i opcjonalnie szczypta proszku do pieczenia,

 składniki na farsz:
  • 5 ząbków czosnku
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 opakowanie mrożonego szpinaku bez dodatków,  mnie około pół kilograma
  • garść pokrojonego w kostkę sera pleśniowego lub ostrego sera koziego
  • pół dużego kubka śmietany 12%
  • jedno jajko
  • 1/4 kostki twarogu
  • sól
  • pieprz

składniki na sos:
  • pół kubka śmietany 12%
  • garść natki pietruszki
  • dwie łyżki szpinaku z farszu
  • zioła prowansalskie

wykonanie całości

najpierw usmaż naleśniki i układaj je warstwowo na talerzu za każdym razem przykrywając przykrywką, gdy dokładasz kolejny naleśnik.
Ja smażę jednocześnie na trzech płaskich patelniach do naleśników, które swego czasu zakupiłam w promocji w Biedronce po 12 zł sztuka.
Gdy już naleśniki będą gotowe pozostaw je pod przykryciem, żeby nie straciły ciepła i by były elastyczne.

Farsz.
Rozgrzej patelnię, wlej oliwę i dodaj posiekany lub przeciśnięty przez praskę czosnek.  Zamieszaj. Dodaj szpinak. Smaż, aż się rozmrozi, dodaj pokrojony ser i mieszaj, aż zacznie się topić. Dodaj zblendowane jajko z twarogiem oraz sól i pieprz. Mieszaj, a gdy zacznie gęstnieć, wyłącz.


Nakładaj farsz na usmażone naleśniki,  zwijaj jak krokiety.
Sos robi się jeszcze prościej :-)
Wszystkie składniki na sos zblenduj

Z podanych składników wyszło mi 13 naleśników, farszu dokładnie tyle, ile trzeba na tę ilość.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1