do ogrodu

niedziela, 26 grudnia 2021

Chleb z siemienia lnianego. Bez mąki, bez glutenu.

 


Wiem, ze nie powinno się podgrzewac ziaren, ale miałam taaaaką ochotę na chleb!

Ten nawet dość dobrze udaje zwykly chleb pszenny, więc do sałatki jarzynowej lub masla, pomidora i szczypiorku smakuje wybornie.

Oczywiście jak zawsze u mnie, jest błyskawiczny w przygotowaniu. 

Co potrzebujesz aby upiec ten pyszny chleb z siemienia lnianego?

  • 350 g ziaren siemienia lnianego
  • 50g ziaren slonecznika
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 6 jajek
  • 1 łyzeczka soli
  • 2 łyżki łupin babki plesznik
  • Okolo 200-220 g wody
Nasiona wsypałam do thermomixa i zmielilłam na mąkę 2 min poz 10. Możesz użyć dowolnego urządzenia do mielenia. Jeśli nie masz takiej możliwości, użyj gotowej mąki lnianej. 
Dodalam pozostałe składniki i wymieszałam wszystko (1,5 min poz kłos) 


Chleb lniany. Bohenki przed pieczeniem.


Nastaw piekarnik na 180 stC.
W czasie, jak się będzie nagrzewał, ciasto zgęstnieje.
Przygotuj jedną dużą formę keksową lub dwie mniejsze.
Wilgotnymi dłońmi uformuj bohenki lub bułki jeśli wolisz. 

Piecz 55-60 minut na środkowej wysokości w piekarniku.
Bułki około 30 minut.

Chleb nieco wyrośnie. Im drobniej zmielone ziarna tym lepiej rośnie. 
Z ciemnych ziaren wyjdzie ciemny chleb, z jasnych złocisty.

Poczekaj, aż nieco ostygnie i dopiero wyjmij z foremek.
 
Chleb lniany. Bohenki po upieczeniu.

Zobacz moje pozostałe przepisy na chleb. Kliknij w zdjęcie by zobaczyć przepis.


Lepioszki





Chleb ziolowo czosnkowy



Bułeczki cukiniowe





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1