do ogrodu

piątek, 9 lutego 2024

Sernik z okary sojowej


Po zrobieniu mleka sojowego z ziaren pozostaje sporo okary, czyli wytłoczyn po mleku sojowym, tofu. 

Ta pasta, która zostaje, jest wyjątkowo bogata w wartości odżywcze, niskokaloryczna i wyjątkowo elastyczna - nie ma smaku, więc doskonale wpasowuje się w inne dodatki np. pasztetu, kotletów, a tutaj sernika. 

Naprawdę szkoda jej nie wykorzystać.
Struktura sernika z okary nie jest tak idealnie kremowa jak z twarogu krowiego, jednak ciasto wychodzi bardzo smaczne.

 Do wykonania tego ciasta zużyłam całą otrzymaną po zrobieniu mleka sojowego okarę. Suchej masy miałam około 200g.

  • 200g suchej okary
  • 200g wrzątku
  • 200 ml mleka sojowego
  • 40 g mąki ziemniaczanej 
  • 5 g błonnika lub 5g mąki
  • 15 g kakao w proszku
  • 250 g pasty orzechowej gładkiej
  • słodzidło i sól do smaku (użyłam stewii w płynie)
  • przyprawy np. laskę wanilii, aromat waniliowy

Jak zrobić sernik z okary sojowej

Okarę połączyć z wodą i mlekiem sojowym, zblendować.

Do masy dodać masło orzechowe, słodzidło , sól, przyprawy (dodać według własnego smaku).

Wymieszać całość po czym dodać skrobię i błonnik. Do miseczki odłożyć 2 pełne łyżki masy, dodać do niej kakao i wymieszać. Blaszkę 24x24cm wyłożyć papierem do pieczenia (dno i boki). Ja użyłam silikonowej więc piekłam bez papieru.

Masę kakaową wyłożyć na dno,  na to wyłożyć resztę masy orzechowej.

Cały sernik z okary piec 50 minut w temp. 180 stC do zarumienienia. 

Sernik wyciągnąć z pieca, wystudzić.

Sernik z okary można przystroić czekoladą, karmelem wegańskim lub inną ulubioną polewą. Ja nie zdążyłam, bo domownicy ciasto zjedli :-D

gdybyście jednak chcieli, podaję też sposób na karmel wegański z daktyli

Karmel wegański

- 150 g suszonych daktyli, bez pestek + woda

- 1 pełna łyżka pasty orzechowej (można dodać więcej w zależności, jak bardzo chcemy czuć orzechowy smak)

Daktyle zalać wrzątkiem by całkiem były przykryte wodą odstawić na 30 minut, po tym czasie odcedzić, dodać pastę orzechową i zblendować. Dodać sól do smaku, dla przełamania słodyczy. 

Karmel gotowy. 

Sernik (bez karmelu) 100 g: 280 kcal, T: 15,2 g, W: 17,20 g, B: 15 g

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1