do ogrodu

piątek, 4 marca 2022

Stawiamy tunel foliowy 18m2

 Mój trzeci tunel foliowy. Moje marzenie i mój gwiazdkowy prezent 💚💚💚

Tunel musiał swoje odczekać od momentu zakupu na pogodę, która pozwoliłaby go rozstawić.  Koniec lutego dał nam kilka cieplych i słonecznych dni a zatem decyzja podjęta.

Stawiamy tunel foliowy.

Duży,  wiekszy trzykrotnie od poprzednich, cale 18 m 2
Chłopakom rozstawianie poszło bardzo sprawnie a moja rola ograniczyła się do pokazywania palcem, robienia zdjeć i wożenia taczką zrębków. 
Popatrzcie na poniższym filmie, jak im sprawnie poszło 🤩





Pogodę wykorzystaliśmy idealnie bo juz dzisiaj znowu mroz i śnieg. Gdy tylko ziemia ponownie rozmarznie,  wkopię w ziemię folię z pozostałych trzech boków tunelu i uporządkuję teren wokół oraz przygotuję w domu rozsady "anginki", która dużo piękniej rośnie w ogrodzie niz na domowym parapecie. Nie tylko jest bardziej zwarta ale także ma ciemniejszy kolor.  Za towarzystwo ogrodowym amginkom będą robiły aksamitki i gazanie.

Jak urządzę wnętrze tunelu.

W środku tunelu po obu stronach będą grządki. Tuż przy wejściu stanął mój stareńki stół roboczy do robienia rozsad a pod nim będę przechowywana wielodoniczki, tacki i inne akcesoria. 

Marzy mi się też w środku ławeczka do odpoczynku, ale zupełnie nie wiem, jak ją ustawić. Pewnie będę z nią wędrować z miejsca na miejsce zanim znajdę to najlepsze.

Na grządki w tunelu przywiozę cały kompost, który zrobił się w kompostownikach. Wiecejmo kompostowaniu tutaj KLIK oraz tutaj KLIK  Mam nadzieję, że go wystarczy. Mam też wstępnie przekompostowany kurzy nawóz  z naszego kurnika, więc też zasiłek nim grzadki w tunelu. Pozostanie jeszcze do wykonania nawadnianie, ale zrobię to dopiero, gdy już będzie naprawdę cieplo, pewnie pod koniec marca. Dlaczego chce z tym czekać? Poniewaz zmarznięty linia kroplujaca jest bardzo sztywna i można ją łatwo uszkodzić. Gdy jest cieplej, nabiera elastyczności i nie grozi jej połamanie.

W tunelu środkowym posialam rzodkiewkę i przykryłam dodatkowo agrowłókniną, wczoraj w nocy było -7 stC, za to w ciągu dnia termometr w tunelu pokazywal 17 stC! 



Na domowym parapecie kielkuje wczesna sałata,  ktora w części także trafi do tunelu. Juz nie mogę się doczekać pierwszych własnych salat,









Kiełkująca sałata

W następnym wpisie będzie  niespodzianka.  Przygotowalam dla coś, co może się Ci się  bardzo przydać. 
Daj znać, jak Ci idą ogrodowe prace i czy tak samo, jak ja odpoczywasz psychicznie w ogrodzie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1