do ogrodu

czwartek, 7 marca 2024

Bułeczki śniadaniowe z soczewicy bez mąki pszennej

 


Przepis pochodzi ze strony fejsbukowej Ullenka. Dziewczyna ma świetne wyczucie smaku i pomysły na dania roślinne.

Poniżej podaję oryginalny przepis jednak ja nie miałam akurat migdałów więc zmieliłam orzechy włoskie.

Składniki:

  • 250g suchej soczewicy czerwonej
  • 1 łyżeczka soli
  • 25g zmielonych łusek babki płesznik/jajowatej
  • 30g siemienia lnianego zmielonego
  • 40g migdałów
  • 1 płaska łyżka sody oczyszczonej
  • 100-120 ml wody 

Sposób wykonania bułek śniadaniowych z soczewicy:

  • migdały zmiel na mąkę
  • namoczoną przez 4h soczewicę zmiksuj z wodą i solą na gładką masę by miała konsystencję luźnego ciasta i przełóż do miski
  • dodaj suche składniki: babkę płesznik, siemię lniane, migdały i wymieszaj. Jeśli ciasto będzie zbyt luźne dodaj baki płesznik i siemienia.
  • uformuj 6 -8 kulek, mocz przy tym ręce w wodzie by nie przywierało
  • piecz w temp 170-180 stC 25-30 minut.
Wykonanie tych bułeczek zajęło mi 8 minut Plus pieczenie.
Chyba najwięcej czasu poświęciłam na szukanie po kuchni paczek składnikami 😁
Proste szybkie i bez mąki 💛

2 komentarze:

  1. Nigdy by mi do głowy nie przyszło, że z soczewicy można upiec takie apetyczne bułeczki! Zawsze podziwiam ludzi z fantazją kulinarną, ja jestem w stanie odtworzyć te nowatorskie przepisy, z wymyślaniem ich już znacznie gorzej ;)
    Może nawet chętnie bym zrobiła, ale ta babka płesznik nieco mnie przeraża ;) Nie jestem pewna, czy ją tutaj dostanę.
    Wszystkiego dobrego w Dniu Kobiet, Małgorzato :) Obyś miała piękny dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kreatywność jest niekończona :-)
    Łuska babki płesznik lub babki jajowatej stała się u nas bardzo popularna wraz z modą na dietę ketogeniczną, w której brakuje błonnika. Mimo, że jemy bardziej roślinnie, to korzystamy z tej formy błonnika, świetnie się sprawdza przy wypiekach.
    Pięknego dnia Tobie także!

    OdpowiedzUsuń

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1