do ogrodu

sobota, 20 stycznia 2018

Naturalny antybiotyk i lek przeciwwirusowy


Ostatnia grypa dała mi popalić.
Dlatego dzielę się z Wami przepisem na pyszny rozgrzewający napój, który stawia nas na nogi i przegania chorobę.



Składniki potrzebne by zrobić ten naturalny antybiotyk i lek przeciwwirusowy

  • około 2 "kciuki" imbiru, lub więcej jeśli lubisz ostrzej
  • 3 litry wody
  • łyżka kurkumy
  • płaska łyżeczka chilli
  • Szczypta pieprzu cayenne 
Zagotuj powyższe składniki, trzymaj na małym ogniu jeszcze 3-4 minuty. Zostaw do lekkiego ostudzenia.
Gdy wywar będzie już tylko ciepły a nie gorący dodaj:

  • 2 łyżki miodu
  • całą cytrynę pokrojoną w cienkie plasterki (oczywiście wcześniej solidnie ją umyj szczotką pod bieżącą wodą, wtedy możesz jej użyć wraz ze skórką)
To spora porcja, ale dla naszej trójki (czwarty na obozie zimowym) wystarczyło na 2 dni.
I to wystarczyło, aby choroba minęła. Trzymajcie się zdrowo!

22 komentarze:

  1. Zrobiłam ten naturalny specyfik i jestem z niego szalenie zadowolona. Dzięki za podzielenie się przepisem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super sprawa, też zrobię. I na pewno nieźle działa na stawy - bolączkę ogrodnika - bo jest tam imbir, kurkuma i chili.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tego nie sprawdzałam, ale przydałoby się :-O

      Usuń
    2. Zrobiłam, polecam!!! Mojemu mężowi po wypiciu pierwszej łyżki zaświeciły się oczy i spytał ile alkoholu dodałam ;) Nie chciał uwierzyć, że nic. Rzeczywiście pierwszy smak - jak wściekły pies. Super. Zniknęło z lodówki po czterech dniach. Najszybciej jako picie na wynos do pracy na dworze :) A dzieciom dolewałam do herbatki.

      Usuń
    3. Alkoholu?? A to dobre :-D
      Bardzo się cieszę, że Wam smakuje!

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. O matko czy to musi być takie ostre myślałam że mi gardło wypali jak wypiłam pierwszą łyżkę ale zobaczymy jak działa

    OdpowiedzUsuń
  5. O tak, to moze byc ostre, jeśli dasz duzo imbiru i chilli. Jeśli jest za bardzo ostre, zmniejsz ilość chilli do swoich preferencji. Na zdrowie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, jak z przechowywaniem? Jak długo można przechowywać miksturę i gdzie? I czy nie zaszkodzi ciężarnym?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ile ten syrop może stać w lodówce? Czy trzeba to pasteryzowac żeby się nie psul?

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile ten syrop może stać w lodówce? Czy trzeba to pasteryzowac żeby się nie psul?

    OdpowiedzUsuń
  9. Zakładając, że będziemy specyfik pić codziennie, zużycie nie powinno przekroczyć 30 dni. Jeśli pije go więcej domowników, skończy się szybciej. Mysle, ze można go w lodówce przechować do miesiąca.

    OdpowiedzUsuń
  10. spróbuję zrobić... a jak to zażywać? w jakich ilościach ?

    OdpowiedzUsuń
  11. My pijemy w takich mini szklaneczkach jak na zdjęciu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja tez go zrobilam jest swietny cytryna i miod troche lagodza ostry smak tak ze tylko przez chwile pali w buzi.
    Mam pytanie a jak najlepiej go brac przed czy po jedzeniu? Raz dziennie czy dwa: rano i wieczorem naprzyklad?
    Dziekuje za odpowiedz.
    Pozdrawiam.
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  13. O tak,smak jest dosc ostry, ale właśnie o to chodzi. Nie ma znaczenia, czy pijesz go przed czy po jedzeniu. My pijemy dwa razy a czasem gdy choroba to trzy razy dziennie, jsk potrzeba.
    Serdecznie pozdrawiam i życzę zdrowia

    OdpowiedzUsuń
  14. Imbiru nie kroić w plasterki?
    Po jakim czasie przecedzić do butelek?

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja nie kroilam, ale myślę, że pokrojony więcej z siebie odda.

    OdpowiedzUsuń
  16. Super specyfik ,tylko jezeli kurkuma ma zadziałać należy dodać trochę pieprzu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Cenna uwaga! Dopisuję zatem szczyptę pieprzu cayenne do listy składników 🙂

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeżeli kurkuma ma optymalnie zadziałać, musi być gotowana przez co najmniej 8 minut. I jest lepiej przyswajalna razem z tłuszczem.

    OdpowiedzUsuń

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1