do ogrodu

niedziela, 16 czerwca 2024

Botwinka na zimę

Botwinka na zimę 

 W czerwcu ogród nadaje tempo w zbieraniu plonów i przetwarzaniu na zimę. 

Wczoraj przygotowywałam i pasteryzowałam sałatkę z kapusty a dzisiaj czas na botwinkę na zimowe barszcze.

Botwinka nie jest pracochłonna. Po prostu ucinaj liście buraczane jak najbliżej ziemi, wykorzystaj zarówno liście buraka liściowego, jak i korzeniowego. Możesz dodać kilka buraków, ja akurat nie miałam.

Umyj porządnie, odsącz i krój w na około centymetrowe kawałki, od razu wkładaj do wyparzonych wcześniej słoików.

Posiekaj koper, jeśli lubisz, to duuużo kopru i dodaj do każdego słoika.

Obierz i posiekaj drobno czosnek - u mnie na 11 sloików 300ml posiekałam dwie główki czosnku

dodaj do słoików.

do każdego słoika wlej około łyżeczki oliwy.

Przygotuj zaleweę

9 szklanek wody

2 szklanki octu

1 szklanka cukru

2 łyżki soli

Sprawdź, czy smak Ci odpowiada.

Zagotuj zalewę i gorącą napełniaj słoiki.

Zakrec zakrętki i pasteryzuj.

Do garnka nalej wodę i ustaw w niej słoiki tak, by nakrętki były powyżej lustra wody.

Zacznij gotowacć Od momentu wrzenia zmniejsz płomień i pasteryzuj 20 minut.

Wyciągnij słoiki, przykryj ściereczką by nie styły zbyt szybko. Pozostaw do wystygnięcia. Zakrętki powinny zassać. Opisz słoiki i przechowuj w chłodnym miejscu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1