do ogrodu

wtorek, 13 lutego 2024

Zupa krem z czerwonej kapusty wg Greenmorning


Oczarował mnie wygląd tej zupy.
Przepis pochodzi z

greenmorning.pl/czerwona-kapusta/

FIOLETOWA ZUPA KREM Z CZERWONEJ KAPUSTY

(przepyszna i rozgrzewająca)

Faktycznie taka jest, pyszna i rozgrzewająca.

Miałam połówkę niewielkiej czerwonej kapusty w lodówce a akurat trafiłam na greenmorning :-)

Przepis jest banalnie prosty, taki jak lubię, w thermomixie myk myk i gotowe.


Składniki:

  • 2 łyżki masła
  • 2 czerwone cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki utartego świeżego imbiru
  • 200-250 g poszatkowanej czerwonej kapusty
  • 3-4 ziemniaki
  • 3-4 szkl bulionu warzywnego
  • pieprz, sól
  • sok z pół cytryny
  • 200 ml śmietany 18% (ta jest w oryginalnym przepisie, ja pominęłąm)

Sposób wykonania :

W garnku o grubym dnie rozgrzej masło, dodaj posiekaną cebulę , imbir i czosnek. Posól. Smaż do zeszklenia cebuli (nie przypal) , dodaj paszatkowaną kapustę i smaż mieszając przez kolejne 2-3 minuty. Zalej 3 szkl bulionu, dodaj ziemniaki i gotuj do miękkości warzyw. Zblenduj ze śmietaną ew. dodając więcej bulionu aby osiągnąć ulubiona konsystencję. Dopraw solą, pieprzem i dużą ilością soku z cytryny.

Im więcej soku z cytryny tym zupa będzie bardziej różowa.

Nie robę tak cudnych zdjęć jak greenmorning, a moja zupa została udekorowana płatkami drożdżowymi i posiekaną rukolą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1