do ogrodu

wtorek, 2 maja 2023

Wreszcie utęskniona wiosna a z nią mnóstwo rozsad

 Strasznie długo rozkręcała się ta wiosna.

Deszcze, przymrozki poranne i ogólnych chłód sugerował raczej początek marca niż kwiecień ale nareszcie jest! I miejmy nadzieję że zostanie.

Temperatura i warunki wreszcie są odpowiednie by podziałać w ogrodzie, posprzątać grządki, wypielić rosnące chwasty.


Osłonięta grządka z kapustą

Grządka z kapustą

Grządkę z kapustą wzorem ubiegłego roku solidnie nawiozłam świeżym nawozem kurzym wprost z kurnika.

Ubiegłoroczna kapusta rosła na tym świetnie.

Grządkę osłoniłam siatką ponieważ nasze nowe psy jeszcze nie do końca załapały, że po grządkach nie można chodzić. Pracujemy nad tym.


Szparagi

Grządka ze szparagami ma się świetnie. Pierwszy obiad ze szparagami już za nami, az zal, ze musimy poczekać parę dni na kolejne.


Karczownik 

Jeden z dwóch naszych nowych psów okazał się mieć wybitny instynkt łowny. Odkrył i znalazł nie tylko tunele karczownika ale również jego samego. Dotąd ich u mnie nie było i nie zdawałam sobie sprawy jakie one są duże.

Ogrzewanie tunelu 

Ogrzewanie tunelu

Nocne przymrozki wymagają ogrzania tunelu nocą. U nas sorawdza się kominek, wykonany z dwoch doniczek ceramicznych i 4-5 świeczek tea light. Na nasz 18-metrowy tynel wystsrczają dwa takie kominki. Dodatkowo sadzonki w tynelu przykrywam agrowłókniną.

Kominek

Rabarbar 

Zupełnie nic nie robi sobie z przymrozków rabarbar. W tym sezonie mam go więcej, salsa z rabarbarem, chilli i czosnkiem bardzo nam smakuje 😀

Porzeczka 

Doskonale w tej pogodzie radzą sobie również wszystkie porzeczki. Musiałam jej niestety wszystkie opryskać preparatem przeciw mszycom gdyż ledwo listki zaczęły się pojawiać na krzakach a już część była czerwona, porażona mszycą.


Kwitnące drzewa owocowe nieodmiennie budzą mój zachwyt. Gdy kwitła morela było jeszcze bardzo zimno i nie latały jeszcze pszczoły. Obawiam się że ten rok będzie bez  tych pysznych owoców.


Pomidory 


W tym sezonie 22 kwietnia zaryzykowałam i posadziłam pomidory w obu tunelach. Ryzyko przymrozków złagodziłam przykrywając sadzonki agrowłókniną oraz paląc w kominkach ceramicznych. Wszystkie rośliny mają się świetnie a zatem będę w ten sposób powtarzać co roku.

Pomidory 

Wiosna 

Łowca karczowników

Wiosna

Wiosna

Wiosna 

Brzoskwinia 

Brzoskwinia 


Burak

A tymczasem na domowych parapetach kiełkują jeszcze rozmaite nasiona między innymi ogórki buraki korzeniowe oraz burak liściowy.

Cieszymy się piękną majówką 🥰
Pozdrowienia z ogrodu!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1