do ogrodu

niedziela, 27 marca 2022

Truskawki, sadzonki, wymagania

Postanowiłam całkowicie odświeżyć zagon z truskawkami i przy okazji dokupić inne odmiany.

Wdzięczna jestem za internet, ktory znacznie zwieksza wybór odmian.

Z Krakowa przyjechały sądzonki truskawki Gigant oraz Polka

Dodatkowo zamówiłam dwie sadzonki maliny.

Sadzonki truskawek



Zagon pod truskawki zostal solidnie wypielony i nawieziony kompostem oraz kurzym nawozem. Tuz obok jest drugi, identycznych rozmiarów.  

Wymagania truskawek

Truskawki potrzebują żyznej i przepuszczalnej gleby, stanowisko powinno być sloneczne i najlepiej osłonięteg od wiatru. W moim ogrodzie ziemia jest bardzo przepuszczalna zatem konieczne jest wielokrotne nawożenie i wzbogacanie ziemi kompostem i obornikiem - mam dostep do nawozu od własnych kur, truskawki go lubią. W fazie wzrostu roslin, przed zawiązaniem owoców  podlewam truskawki (i pozostałe rośliny)  gnojówką kurzą. 

Mój sposób na nawożenie truskawek

Kilka kurzych bobków rozpuszczam w 10l konewce i takim roztworem podlewam rośliny. Wszystkim roślinom na grządkach to bardzo dobrze robi, liście się pięknie wybarwiają a kwiaty i potem owoce są liczne.
Taki roztwór używam od razu, nie czekam tygodniami aż sfermentuje. 



Dokupilam także odmianę Dukat, ktora sprawdzila nam się w ostatnich latach. Pierwszy raz mam do czynienia z odmianą Murzynka - podobno będę zadowolona :-)


Truskawka Dukat


Przesyłki przyjechały doskonałe zapakowane i zabezpieczone przed uszkodzeniem. Od razu po ich otrzymaniu podadzilam je, podlalam i przykryłam agrowłókniną. Był początek marca.





Truskawka Gigant. Bardzo jestem ciekawa, czy rzeczywiście owoce będą takie duże.  Miałam okazję raz spróbować smaku tej odmiany i bardzo mi odpowiadał.  

Truskawka Gigant

Przy uprawie truskawek spore znaczenie ma dobre sąsiedztwo

Nie powinno się uprawiać truskawek tuż obok malin i jeżyn, oraz grządek z ogórkami i warzywami kapustnymi, gdyż rośliny te niekorzystnie wpływają na wzrost truskawek.

Warto natomiast sadzić obok truskawek (np. Wokół grządki z truskawkami) czosnek i cebulę, które pomagają chronić truskawki przed szarą pleśnią.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1