do ogrodu

czwartek, 30 kwietnia 2020

Placek cynamonowy

Jestem wdzięczna sobie i moim wyborom, że mieszkam na wsi, mam ogród i w związku z tym mogę spędzać przymusowe bezrobocie wśród przyrody. W obecnej sytuacji nie wyobrażam sobie siedzieć kilka miesięcy w zamknieciu w bloku, w mieszkaniu.
Jestem nareszcie na bieżąco z pieleniem, sianiem i sadzeniem :D Czyli  nie ma tego złego :-)

Minusem wolnego czasu jest to, że więcej i częściej piekę i gotuję ... A d.. rośnie.

Sprzątając szpargały trafiłam na pożółkłą kartkę wyrwaną przed laty z gazety z przepisem na placek cynamonowy.
No dla mnie bomba, zrobiłam oczywiście i zaraz go powrórzę, bo jest obłędny!

Do thermomiksa wrzuciłam wszystkie składniki na placek cynamonowy:


  • 150g masła pokrojonego w kostkę
  • 350g mąki pszennej
  • szczypta soli
  • łyżka sody oczyszczonej
  • paczka cynamonu (około 3-4 łyżki)
  • 120g cukru (u mnie erytrytol)
  • 150g suszonej żurawiny
  • pół szklanki mleka
  • 3 jajka


Wszystkie składniki dokładnie zmiksowałam (żurawinę dałam na koniec) aż masa byla gęsta ale lejąca. Jak jest zbyt gęsta dodaj mleka.

Wylałam na okrągłą formę i piekłam w 180 st C przez 1h
Dla pewności sprawdź patyczkiem do szaszłyków, czy upiekł się w środku.

Miękki i wilgotny środek z chrupiącą delikatnie skórką ! Niebo w gębie.

placek cynamonowy
1h.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1