do ogrodu

czwartek, 26 kwietnia 2018

Pierwszy wiosenny kompot

Na to czekałam cała zimę :-)
Zauważyliście, że lubię chwasty i chętnie po nie sięgam w kuchni. Bliskość ogródka bardzo pomaga. Moi bardziej wymagający sąsiedzi nie tolerują pokrzyw w grządkach ani mlecza na trawniku, a ja przeciwnie. To moje suplementy diety, więc je podlewam i dbam a teraz, wiosną, gdy potrzeba mi więcej zieleniny, więcej roślinnego życia, korzystam.

Dziś pierwszy wiosenny kompot, wzmacniający włosy, skórę i paznokcie :-)




Co potrzeba do zrobienia 2l kompotu:
  • 5 gałązek pokrzywy
  • 1,5 łyżki miodu
  • kilka cienkich lasterków imbiru
  • jedna duża łodyga rabarbaru
  • łyżeczka witaminy C w proszku
Do garnka włóż opłukaną pokrzywę - nie rozdrabniaj jej oraz pokrojony w cząstki rabarbar, zalej wodą i doprowadź do wrzenia. Dodaj pokrojony w cienkie plasterki imbir, wyłącz ogień i przykry przykrywką. Poczekaj aż nieco ostygnie i naciągnie, około 20 minut. Wyłów pokrzywę (u mnie idzie na kompost) jeszcze chwilkę pomieszaj by nieco przestygło. Dodaj miód i witaminę C w proszku. Dlaczego akurat witaminę C a nie po prostu plastry cytryny? Dlatego, że w tej chwili jest tak pryskana jak rzadko kiedy i ostatnio spowodowała u mnie przykrą i swędzącą wysypkę mimo szorowania, sparzania i obiernia ze skórki.

Kompot jest gotowy. Lubię go zarówno na gorąco jak i na zimno :-)

Na zdrowie!

3 komentarze:

  1. A powiedz Małgosiu, czy imbir i rabarbar masz swoje? Świeże?
    Co do chwastów mam podobne podejście, ale czasami muszę spieszyć się ze zbieraniem, zanim mąż dopadnie kosiarki ☺ Ale cześć ogrodu odgrodziłam i na tej grządce dzieje się co chce - naturalnie.
    Pokrzywka tej wiosny już lądowała u mnie w herbatce kilkakrotnie i ze dwa razy w płukance do włosów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rabarbar mam własny, w tym roku mój pierwszy własny - bardzo jestem zadowolona z tego, ponieważ od 8 lat próbowałam go bezskutecznie zasadzić, ginął zawsze i marniał w oczach. Tym razem sukces, nareszcie trafiłam z nim na właściwe miejsce :-) Jest w rabacie z kwiatami :-D
      Imbir kupuję w sklepie.

      Usuń
  2. The blog are the best that is extremely useful to keep.
    I can share the ideas of the future as this is really what I was looking for,
    I am very comfortable and pleased to come here. Thank you very much!
    ดูหนังออนไลน์

    OdpowiedzUsuń

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1