do ogrodu

niedziela, 17 marca 2024

Warzywne zawijasy z tofu

 

Warzywne zawijasy z tofu
Uwielbiam takie smaki.

Proste składniki dobra przyprawy.  Wykonanie naprawdę u bagatelnie proste. 

Zanim zaczniesz robić koniecznie sprawdź czy masz wystarczającą dużo arkuszy papieru ryżowego, ja nie sprawdziłam i okazało się że w opakowaniu jest zaledwie 12 sztuk. Podczas gdy pozostałych składników przygotowałam więcej...


Pokrój tofu na półcentymetrowe plastry, zalej sosem sojowym i marynuj ok 30 minut.

Nastaw ryż by się ugotował na lepko, jak do sushi

W tym czasie pokrój w słupki ogórek, paprykę a marchewkę zetrzyj obieraczką na wiórki.

Przygotuj 

papier ryżowy

Arkusze nori

Sezam

Olej sezamowy

Namocz arkusz papieru ryżowego, ułóż na desce kuchennej.

Na środku połóż nori 

Na to połóż tofu

Na to połóż ryż 

Na to połóż ogórek i marchew

Zwiń wrap 

Polej olejem sezamowym, posyp sezamem i piecz we frytownicy beztłuszczowej 10 minut w temperaturze 190stC

Zawijas będzie z wierzchu chrupiący.

Umocz go w sosie sojowym i smacznego!

2 komentarze:

  1. Nie mogę się polubić z tofu - próbowałam dwukrotnie, albo nawet trzykrotnie, i nic... Nie podchodzi mi konsystencja, nie pasuje mi smak. Ponoć wędzone jest znacznie lepsze, więc chyba jeszcze dam mu ostatnią szansę.
    A jak było w Twoim przypadku? Od razu "miłość" od pierwszego kęsa??? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Doskonale cię rozumiem bo tofu samo w sobie nie ma smaku, dopiero jak go doprawisz wymoczysz w odpowiednim sosie zaczyna nabierać aromatów.
    Na przykład przy wczorajszej obiado- kolacji pokroiłam tofu naturalne oraz wędzone w kawałki i w misce obtoczyłam w sosie sojowym oraz w sosie teriyaki. Po chwili przez 10 minut we frytownicy beztłuszczowej zapiekałam I to było bardzo smaczne.
    Zwłaszcza w towarzystwie wiosennej zieleniny z ogrodu, pozostałego sosu i w dodatku sezamu i szczypiorku 💚
    Więc podsumowując bardzo lubię tofu 💓

    OdpowiedzUsuń

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1