do ogrodu

środa, 6 marca 2024

Mandżurskie kulki warzywne

Mandżurskie kulki warzywne


Pojawił mi się na YouTube wspaniały przepis na wegańskie mandżurskie pulpety, kulki, które są podobno najczęściej zamawiane w restauracjach.

Moja modyfikacja polega na tym że nie chciałam smażyć w głębokim tłuszczu kulek lecz użyłam frytownicy beztłuszczowej. Może nie będą tak pięknie upieczone i chrupiące jak te z filmu ale za to będą zdrowsze 🌹

Generalnie kuchnia mandżurska jest bardzo ostra więc ilości podane w przepisie zredukuj według własnego uznania. Zielona pasta chili jest dla mnie mega ostra więc dałam jej płaską łyżeczkę.

Składniki na mandżurskie kulki warzywne

  • 2 marchewki rozdrobnione
  • ćwiartka czerwonej kapusty rozgrobnionej
  • garść posiekanej fasolki szparagowej
  • garść posiekanego zielonego szczypiorku
  • Dwie łyżki świeżej kolendry
  • Około wielkości kciuka posiekanego imbiru
  • Pięć ząbków posiekanego czosnku
  • Pasta z zielonego chili dwie łyżki lub papryczka chili posiekana
  • Jedna łyżka sosu sojowego jasnego
  • Jedna łyżka czerwonego sosu chili
  • Odrobinka oliwy
  • Sól
  • Pieprz - nie żałuj
  • Szczypta cukru dla przełamania smaku
  • 3 łyżki czubate mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżka czubata mąki pszennej
  • Wymieszaj wszystko i poczekaj chwilę bo warzywa puszczą sok być może trzeba będzie dosypać troszkę mąki.
Brzmi skomplikowanie? 
Wszystkie składniki wrzuciłam do naczynia thermomixa i w kilka sekund rozdrobniłam i wymieszałam za jednym zamachem.

Wilgotnymi dłońmi formuj kulki wielkości orzecha włoskiego i smaż we frytownicy beztłuszczowej w 180 stopniach przez 20 minut

Kulki przed pieczeniem 

Sos:
Na patelni rozgrzej odrobinę oliwy, dodaj 
  • dwie łyżki drobno posiekanej cebulki oraz
  •  4 łyżki drobno posiekanego czosnku oraz
  •  jedną łyżkę posiekanej kolendry i papryczki chili oraz 
  • zielonego szczypiorku 
mieszaj smażąc wszystko 
  • dodaj około 150-200g g warzywnego bulionu 
  • i ewentualnie zieloną pastę chili 
  • jedną łyżkę ciemnego sosu sojowego
  • jedną łyżkę octu winnego 
  • szczyptę pieprzu 
  • sól do smaku 
  • troszkę cukru ( u mnie 5 kropli stewii) i smaż aż się zagotuje.

W osobnej miseczce dodaj 
  • jedną łyżkę skrobi kukurydzianej oraz 
  • dwie trzy łyżki wody i wymieszaj solidnie a następnie wlej do patelni i mieszając zagęszczaj sos.
Dodaj do sosu gotowe kulki posyp w świeżą kolendrą i posiekanym szczypiorkiem wymieszaj i podawaj gorące.

Tutaj oryginalny przepis





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1