do ogrodu

sobota, 22 stycznia 2022

Pyszne ciasto z budyniem i jabłkami

 


SKŁADNIKI

 Z podanych składników wyjdzie jedna duża tortownica 28 cm średnicy

  • 350 g mąki
  • 200 g masła
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 70 g cukru
  • 1 jajko
  • 1 budyń waniliowy
  • 1/2 litra mleka
  • 5 dużychjabłek 
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • ew. cukier puder do posypania

PRZYGOTOWANIE

Zagnieć ciasto kruche: mąkę wymieszać z masłem, jajkiem, proszkiem do pieczenia oraz cukrem. Wyłozyć połowę ciasta na wysmarowaną masłem blaszkę. Połowę odstawić na później. 

Ugotuj budyń zgodnie z instrukcją na opakowaniu, dodając cukier.

Jabłka pokrój na nieduze kawalki i w garnku wymieszać z cynamone i gotować pod przykryciem przez kilka minut aż jabłka zmiękną.

Piekarnik nagrzej do 180 stopni C. 

Na spod ciasta na blasze wyłóż jabłka, na nie budyń. Drugą część ciasta pokrusz na budyń.

Wstaw do piekarnika i piecz przez ok. 55 minut na złoty kolor. 



Krój po ostudzeniu, jeśli jesteś w stanie się powstrzymać  😆

2 komentarze:

  1. O nieee! Ja tu planuję cukrowy detoks, a Ty zamieszczasz takie apetyczne ciasta! Chyba się skuszę... jeden jedyny raz! Tym bardziej, że mam wszystkie składniki oprócz masła i budyniu.

    A tak na marginesie, niedawno zrobiłam sałatkę z pora z Twojego przepisu i muszę powiedzieć, że byłam zadowolona z jej smaku :) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cukrowy detoks pożpieram całą sobą! Zawsze można cukier zastąpić erytrytolem a mąkę pszenną zastąpić migdałową i kokosową. Budyń to tylko połączenie mleka (także roslinnego) i odrobiny mąki ziemniaczanej z ekstraktem waniliowym :-)

    OdpowiedzUsuń

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1