do ogrodu

niedziela, 30 stycznia 2022

Krążki torfowe do kielkowania

 Nie pytajcie jak długo zastanawiałam się nad zakupem krążków torfowych. W końcu tyle lat obrywałam się bez nich doskonałe,, wiec po co mi to. I tak co kilka, kilkanaście dni wracałam do sklepu internetowego popatrzeć, poczytać i wciąż się wahałam. 

Ostatecznie doszłam do wniosku, że nic nie wymyślę, nie dowiem się czy warto dopóki nie spróbuję.  Zatem mam. 1000 szt krążków torfowych do moich rozsad 2022. 

Jak zachowują się krążki zobaczcie na krótkim filmie



Wygodne w krążkach jest to, że nie musisz używać ziemi, sypać jej do doniczek. Wystarczy namoczyć krążek i wsadzić nasionko. A gdy wyrośnie roslina, wsadza się całość, krążek wraz z rośliną do ziemi w miejscu docelowym i gotowe.

Jeśli porównać krążki do,rolek po,papierze toaletowym, to zdecydowaną przewagę mają krążki. Namoczone rolki rozpadały mi się prawie za każdym razem, gdy brałam je do rąk by posadzić roślinę. Krązki się nie rozsypują, bo chroni je rozpuszczalna, biodegradowalna siateczka.

Opis producenta:
Krążki torfowe pęczniejące są wykonane z przewiewnego i odpowiednio użyźnionego podłoża torfowego. Są lekkie i nie zabierają wiele miejsca, dzięki czemu łatwo jest je przechowywać lub przenieść w inne miejsce ( np z domu na działkę ) Po namoczeniu krążki pęcznieją, znacznie powiększają swoje rozmiary. Wówczas są gotowe już do wysiewu nasion. Nie wymagają użycia doniczek. Swój kształt zachowują dzięki powleczeniu siateczką , która z czasem ulega rozkładowi i nie pozostaje po niej ślad. Dlatego gdy wysiew roślin będzie już gotowy aby je przesadzić do większych doniczek lub na miejsce stałe do ogrodu, nie trzeba ich wyciągać z podłoża. Bez obawy o uszkodzenie korzeni, rośliny przesadzamy razem z torfowym krążkiem w którym rosną.



Zalety:

- Korzenie mogą przerastać przez ścianki. Ich wzrost jest nieograniczony, nie występuje zjawisko skręcania korzeni. Korzenie rozgałęziają się, tworząc silny system korzeniowy dobrej jakości.
- Krążki kokosowe do kiełkowania do są świetne do sadzonek i rozsad
- Można stosować do upraw glebowych, kokosowych, hydroponicznych
- Są w 100% naturalne i biodegradowalne
- Można sadzić rośliny z innymi doniczkami.
- Łatwość przyjmowania się roślin, które nie odczuwają szoku po przesadzeniu u kontynuują wzrost.
- Dobry start gwarantuje plon wcześniejszy i lepszej jakości
- Rośliny dobrze znoszą transport. Nie przeżywają stresu wywołanego brakiem wody.
- Brak chorób i szkodników .
- Używanie takich krążków oszczędza czas.
- Lepsza cyrkulacja powietrza pomiędzy krążkami.
- Krążki pęczniejące Jiffy są wykonane z materiałów organicznych które łatwo ulegają biodegradacji i nie zagrażają środowisku naturalnemu. Są częścią podłoża uprawowego. Wzbogacają ziemię w materię organiczną.
- Pochłaniają i utrzymują wodę. Bardziej wyrównana wilgotność. Łatwa cyrkulacja powietrza przez porowate ścianki

Zaletą jest tez cena. Gdy ja kupowałam, wynosiła 0,37 zł za sztukę






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1