do ogrodu

poniedziałek, 1 listopada 2021

Doskonała pasta z czerwonej papryki





Przepis pochodzi z bloga kulinarnego www.kulinarneprzygodygatity.pl 

Jej autorstwa jest tak że to cudowne zdjęcie!

Trafiłam na przepis na pastę paprykową szukając inspiracji i pomysłu na 5 kg papryki z ogrodu.

To ostatnia papryka w tym sezonie, jako świeża nie może być zbyt długo przechowywana i oczywiście nie mam aż tyle miejsca w lodówce, zatem trzeba ją w całości spożytkować od razu.

Zrobię z niej tę pastę oraz część wykorzystam do śniadania z serkiem twarogowym i przyprawami a także jutro jajecznicę z papryką coś ala szakszuka i może jeszcze coś zostanie na przykład na zupę toskańsku lub zupę paprykową i śniadaniowo-obiadową zapiekankę farmerską.


Do przygotowania tej pysznej pasty paprykowej potrzebujesz:

  • 2 kg czerwonej papryki słodkiej
  • 2 cebule
  • 4 ząbki czosnku
  • 4 łyżki oliwy z oliwek 
  • Sól 
  • Pieprz
W oryginalnym przepisie wszystkie składniki długo gotujemy na wolnym ogniu. Można to zrobić w wolnowarze a potem wszystko zblendowac, ja jednak chciałam pastę mieć NATYCHMIAST  😇

Dlatego zrobiłam z połowy porcji, mój thermomix tyle pomieścił. 

  • do TM wlałam oliwę
  • dodalam przekrojoną na ćwiartki cebulę i obrane ząbki czosnku
  • rozdrobnilam 3 sek poz 4
  • smażyłam 5 min obr 2
  • dodalam pokrojoną ósemkimpaprykę, łyżeczkę soli i pół łyżeczki pieprzu
  • rozdrobniłam 4 sek poz 8
  • gotowałam 20 min poz 2 varoma 
  • na koniec zblendowalam 10 sek poz 10
  • Przelałam do słoiczków (wyszło mi 5 o pojemności od 200 do 300ml)
  • Pasteryzowałam w garnku przez 20 minut.

Wspanialy przepis, pasta wyszła doskonala!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1