do ogrodu

środa, 21 kwietnia 2021

Doskonały preparat na mszyce, nowe kury i pierwsze jajko

 


Nasze 11 młodych kur. Jedna z nich zniosła swoje pierwsze jajko, malutkie w porównaniu ze sklepowym, ale moja radość jest wielka :D
Kury są młode, ponieważ wystarczył moment nieuwagi z mojej strony i list zadusił wszystkie poprzednie. Chciałam im zrobić przyjemność i otworzyłam wolierę by poskubały zielonej trawy...
Odkryłyśmy z córką uszkodzone ogrodzenie, którędy lis się przedostawał, zabezpieczyłyśmy i teraz powinno być dobrze. Smród lisa przy ogrodzeniu aż szczypał w oczy.


Po ostatnich zimnych i deszczowych dniach z przyjemnością wyszłam na zewnątrz. Kury wraz ze mną na tę chwilę. 


W warzywniku siany wiosną ubiegłego roku musztardowiec bardzo ładnie wschodzi, ostry jak nie wiem co, dobry :) Na tej grządce w poprzednim sezonie rosła sałata. Zastanawiam się co tu posadzić w maju. Rosła tam obok wierzba mandżurska, która zabierała całą wodę pozostałym roślinom. Mąż mi ją wyciął i mam nadzieję, że w tym roku ta grządka wyda dobry plon.
Ciekawostką jest dla mnie, że ściółka ze zrębków niemal całkowicie się rozłożyła :-O


Sałata rośnie bez przykrycia agrowłókniną. Osłoniłam ją tylko siatką z uwagi na koty i ptaki. Obok wzbija szczypior, czosnek i dymka.

Przycięłam róże, które częściowo przemarzły. Nawiozłam świeżym kompostem, wypieliłam. 
To samo zrobiłam z dwiema winoroślami.
Krzaki borówek podsypałam siarczanem amonu, który jako jedyny sprawdził mi się. 
Uważnie obserwuję liście porzeczek wypatrując mszycy, która w ubiegłym sezonie oszpeciła krzaki czerwonymi pęcherzami. Jestem przygotowana na opryski przeciw mszycom wywarem z cebuli, czosnku i mydła potasowego z olejem parafinowym. Łatwy do samodzielnego przygotowania preparat.

Sposób przygotowania oprysku na mszyce:


3 cebule pokrój w ćwiartki wraz z łupinami i włóż do garnka
dodaj 3 pokrojone ząbki czosnku (też z łupinami)
zalej 1 l wody
Gotuj pod przykryciem do wrzenia, zmniejsz płomień i gotuj jeszcze 10 minut.
Ostudź, przecedź do butelki ze spryskiwaczem.
Dodaj 1 dużą łyżkę mydła ogrodniczego potasowego
dodaj 3 łyżki oleju parafinowego lub z lnianki

wymieszaj i opryskuj zaatakowane mszycą rośliny
Zużyj w ciągu maksymalnie 2 dni

Z uwagi na naturalny skład nie musisz stosować okresu karencji w czasie zbioru owoców w środku sezonu.



Ciemiernik był jedną z pierwszych roślin, jakie posadziłam po zamieszkaniu w tym miejscu. Otrzymany w Legnicy od teściowej mojej przyjaciółki. Dopiero teraz, po niemal 15 latach zaczął się rozmnażać. Pięknie kwitnie co roku od wczesnej wiosny do zimy. Towarzystwo irgi mu służy.



W sklepach można już kupić dorodne szparagi. Moje dopiero nieśmiało wychodzą z ziemi. Bardzo 
długo każą na siebie czekać. Muszę się wstrzymać z pieleniem tej grządki by nie uszkodzić tego, co tuż pod ziemią.


Tulipany z Hagi mają już pąki. Bardzo jestem ich ciekawa.
Dziś pierwszy dzień bez deszczu, więc czas zająć się obrzeżami dwóch rabat, które zrobiłam poprzedniego sezonu, a które zarosły straszliwie trawą. Zupełnie nie widać kamieni, które tam poukładałam, by łatwiej się kosiło...

Swoją drogą kosiarka po uruchomieniu okazała się niepełnosprawna - nie działa napęd i zmiana biegów. Trzy dni temu skończyła się gwarancja... Znacie to?
A specjalnie kupiłam drogą kosiarkę Makita, by była bezawaryjna... 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1