do ogrodu

niedziela, 3 czerwca 2018

Oryginalna konfitura czereśniowa

Drugi dzień nieprzerwanie zrywamy, drylujemy, gotujemy, pakujemy w słoiki, pasteryzujemy, chowamy do spiżarni i tak w kółko.  Nogi wchodzą mi dosłownie w szyję. Przyda mi się bardzo wieczorem kojąca kąpiel sosnowa...

W tym roku do konfitury czereśniowej dodałam dwa składniki, które spowodowały, że smak nabrał charakteru i bardzo mi to pasuje. Może i Wam się spodoba.
Czereśnie same w sobie są dość słodkie, dlatego cukru jest ilość śladowa.
Drylując czereśnie nie zapomnij odłożyć ogonki do ususzenia :)

Składniki na konfiturę czereśniową:

  • 5 kg czereśni
  • 1 szklanka cukru
  • 4 cm posiekanego drobno imbiru
  • szklanka drobno posiekanych liści mięty
  • ew. 3 łyżki agaru dla większej gęstości

Wykonanie:

Do garnka wrzuć wydrylowane czereśnie, dodaj cukier i gotuj najpierw na średnim ogniu. Gdy puszczą sok i zaczną bulgotać, zmniejsz płomień i gotuj mieszając około 20 minut. Dodaj imbir i miętę, gotuj jeszcze 20 minut.
Na tym etapie czereśnie częściowo się rozpadły, ale jeśli potrzebujesz, możesz na chwilę potraktować je blenderem. Wyłącz ogień. Teraz możesz dodać agar (lub żelatynę jeśli chcesz).
Zapakuj do słoiczków, od razu zamykaj. Ustaw na blasze w piekarniku na środkowym poziomie wszystkie zamknięte słoiki i nastaw piekarnik na 140 st.C na 50 minut.
Pozostaw w piekarniku do ostygnięcia, u mnie na noc.
Naklej etykiety i gotowe.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1