do ogrodu

poniedziałek, 14 maja 2018

Maj w moich grządkach

Bardzo się cieszę z kilku wolnych dni podczas majówki,
Wprawdzie majówka już dawno za nami ale ja wciąż cieszę się z tego co mogłam wtedy zrobić: posprzątałam grządki nie ruszane jeszcze z ubiegłej wiosny - niestety nadmiar pracy nie pozwalał mi należycie zająć się nimi na czas. Poprzycinałam gałęzie, posiałam i posadziłam mnóstwo roślin, nadrobiłam mnóstwo zaległości!
Teraz każdy weekend już bez wyjazdów na szkolenia, za to w grządkach i powoli doprowadzę stan ogrodu do takiego w którym miło jest popatrzeć. 

Może ktoś pomoże mi zidentyfikować tę roślinę? To na pewno nie floks.

Na ścianie zabudowań sąsiada posadziliśmy z Synem tuje kórnik.  Będzie ściana zieleni :)


Piękne piwonie od Dziadka Stacha. Mam nadzieję, że je widzi i się cieszy, bo wiozłam je tutaj z działki w Bydgoszczy wiele lat temu a jeszcze wcześniej Dziadek przywiózł je od siebie, z Nowogródka.


Porzeczka czerwona.


Nie powstrzymałam się i podczas majówki wysadziłam część pomidorów na grządki. Zimna Zośka chyba nam nie grozi.


Cudnie kwitnące żurawki.  Bardzo wdzięczne rośliny.


Sąsiadki mówią, że należy ściąć kwiat rabarbaru by nie osłabiać rośliny. Może i należy, ale on jest taki piękny, że u mnie zostaje :-)


Lawenda. Przezimowała i zabiera się za kwitnienie. Chętnie ją rozmnożę, bo śliczna jest a ja mam jeszcze dużo miejsca do obsadzenia.


Zaczął kwitnąć jaśmin, dosłownie z dnia na dzień wybuch kwiatami i pachnie oszałamiająco.


Groszek zielony i bób wspierają się nawzajem a obok szczypior wymagający wypielenia.


Rzut okiem na całość jednego warzywnika. Dzięki płytkom chodnikowym jest bardziej cywilizowany i bardzo wygodnie mi się z niego korzysta. To była dobra decyzja. Za jakiś czas podobnie zrobię w drugim warzywniku.


W donicach fuksje i czarne pelargonie.
Dopiero teraz widzę, jak nieostre zrobiłam te zdjęcia! Wszystko przez to cudowne słońce, musicie mi wybaczyć.



4 komentarze:

  1. Jesli dobrze widzę, to może to być mydlnica lekarska. A na ostatnim zdjęciu to chyba czarne petunie. Piękne są! Generalnie pięknie u Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :) Masz rację, napisałam czarna pelargonia a to przecież jest czarna surfinia :-) Dziękuję za zwrócenie uwagi i już poprawiam!
      Co do mydlnicy sama nie wiem, bardzo możliwe, że masz rację.Pokażę jeszcze zdjęcie kwiatów w rozkwicie, są piękne i tworzą wielki bukiet.

      Usuń
  2. ta roślina to wg mnie wieczornik damski - kwiaty może nie są zbyt reprezentacyjne, ale w większych skupiskach ładnie wyglądają , no i wieczorem pięknie pachną.Pozdrwiam i życzę w 2019 pięknych plonów. J. Sury

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Chyba to właśnie wieczornik damski White, Przyjrzałam się dokładnie zdjęciom z Google i faktycznie Wszystko wskazuje, że to on. Bardzo ci dziękuję za tę podpowiedź!

      Usuń

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1