do ogrodu

środa, 3 sierpnia 2016

Aromatyczny syrop miętowy

czy jest ktoś, kto nie ma w ogródku mięty?
Niewymagająca w uprawie, aromatyczna, niezbędna do orzeźwiających napojów latem, do gorących herbat zimą, do ciast i deserów, do mięs...

Miętę najczęściej suszymy, to najprostszy sposób na jej przechowywanie. Niedawno pokazywałam, że świeże liście lub całe gałązki można mrozić w pojemniczkach.
Dziś podzielę się moim sposobem na aromatyczny syrop miętowy


  • mięta - 25-30 gałazek
  • łyżeczka kwasku cytrynowego
  • 1 l wody
  • 1 kg cukru
Gałązki mięty opłukać pod bieżącą wodą,wrzucić do garnka i zalać litrem wody dodać kwasek cytrynowy. Odstawić na 24 h.
Po 24h dodać cukier i zagotować.
Odcedzić i rozlać do słoiczków. Pasteryzować 5-10 minut od momentu wrzenia.

Zimą wystarczy rozrobić z wodą lub dodać do herbaty. Świetny na zimno i na gorąco.

2 komentarze:

  1. W zeszłym roku w sądziłam do ogrodu jedną małą mięt a w tym roku miałam nią zarośnięty obszar 50 cm x 150 cm. U suszone starczy na całą zimę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak! mięta jest bardzo ekspansywna. U mnie mięta mandarynkowa niemal całkiem chce zagłuszyć miętę pieprzową, walczą o terytorium, musiałam wkroczyć do akcji :-)

      Usuń

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1