do ogrodu

sobota, 4 czerwca 2016

Burak liściowy - pierwsze zbiory

Na moim blogu o rękodziele w 2014 roku zamieściłam przepis na mój sposób na buraka liściowego (nazywanego także Mangold)  na zimę.

http://thebestthing12.blogspot.com/2014/06/burak-lisciowy-przepis-na-zime.html

Jest to na tyle smaczna wersja tego warzywa, że powtarzam ją co roku. A w ogrodzie po ostatnich deszczach wszystko urosło na tyle, że przyszedł czas na pierwsze zbiory tych aromatycznych liści.
Zdjęcie sprzed dwóch lat. Dzisiaj zrobię podobnie. Część zjemy na bieżąco a część  do zamrażarki :-)




  • liście buraka liściowego - u mnie sporo, tyle, co na zdjęciach
  • 5-6 ząbków czosnku
  • pół szklanki ziaren słonecznika
  • ok. pół szklanki dobrej oliwy
  • łyżeczka soli
  • łyżka sosu sojowego
  • szczypta pieprzu
  • łyżeczka cukru
  • łyżka octu
 
 
  • Na rozgrzaną oliwę wrzuć posiekane ząbki czosnku, po kilku sekundach dodawaj liście buraka i pozostałe składniki, mieszaj aż liście zmiękną, około 4-5 minut. Pamiętaj, że ilość liści znacznie się zredukuje pod wpływem temperatury. Podawaj gorące do obiadu lub na zimno na chleb, jak robią Włosi czy Grecy.
     
     


    Ja po ostudzeniu nałożyłam do zakupionych w hurtowni opakowań jednorazowych pojemniczków, przykrywki opatrzyłam etykietą i włożyłam do zamrażarki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1