do ogrodu

sobota, 9 kwietnia 2016

Pesto z jarmużu

 Pesto z jarmużu możesz robić prawie cały rok, jeśli tylko masz świeży jarmuż.

Przepis:

około 250 g liści jarmużu bez łodyg
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka soli
1/2 lyżeczki pieprzu
około 1/4 szklanki oliwy z oliwek
1/2 szklanki nasion słonecznika
kawałek twardego sera, niekoniecznie parmezanu

Wszystko wrzuć do thermomixa lub blendera i miksuj do uzyskania zielonej masy.
Pesto z jarmużu gotowe, smacznego.
U nas dzisiaj na śniadanie kanapki z masłem i pesto.



2 komentarze:

  1. Może to nie sezon na warzywnik, bo zima właśnie zawitała na Warmię, ale ja w ogrodzie wciąż mam pyszny, zieloniutki jarmuż. Niestraszne mu mrozy do -10 st., jakie teraz są, ponoć wytrzymuje nawet do -18. Większość zbiorów zamroziłam lub po prostu zjadłam, ale małe poletko wciąż pyszni się świeżą zielenią wśród ściętych mrozem zagonków. I zastanawiałam się, co jeszcze, prócz przyrządzania jak młodej kapusty, robienia surówek, miksowania czy dodawania do serów można z niego zrobić. I znalazłam to cudne pesto. Jutro lecę do ogródka po jarmuż i wypróbuję ten przepis. Na rukolowe też się skuszę, ale oczywiście późną wiosną, jak rukola zagości na moich zagonkach. Bo rukola musi być z ogrodu, tylko wtedy ma ten cudny, orzechowy smak. Gratuluję pomysłów na proste warzywne dania, na pewno będę na tego bloga nie raz jeszcze zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj , dziękuję Ci za ten cudny komentarz.
    Cieszę się, że Pesto z jarmużu Ci się spodobało. Można z niego Także zrobić surówkę z jabłkiem, majonezem i śmietaną, bardzo smaczna.
    W tym roku część jarmużu wysiałam do doniczek i przed tygodniem gdy nastały mrozy, przyniosłam jedną doniczkę na kuchenny parapet. Już widać, że rośliny ruszyły i zaczynają wypuszczać nowe liście. Z roślin, które zimą także mogą Ci służyć w kuchni, jest burak liściowy, którego na zimę się nie pieli, nie wyrzuca tylko pozwala mu się zimą rosnąć. Jest to też jedna z pierwszych roślin, która wiosną pojawia się gotowa aby ją przyrządzić w kuchni.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1