do ogrodu

środa, 30 kwietnia 2014

Lenie - rozwiązanie zagadki

W poprzednim wpisie  pytałam o stworzenia, które oblegają mój ogród (i wszystkie okoliczne). Napisałam do specjalistów z bloga http://swiatmakrodotcom.wordpress.com/
i niemal natychmiast otrzymałam wiadomość od skorpion21:
Te owady to lenie (Bibio sp.), muchówki które pojawiają się wiosną, często w dość masowej liczbie, ale na całe szczęście dorosłe owady nie są zagrożeniem, bo i też zjadają głównie pyłek i nektar. Ich larwy natomiast żyją w glebie, gdzie odżywiają się martwą materią organiczną, a od czasu do czasu mogą podgryzać korzonki i przy większej ilości mogą sprawiać kłopoty. Dodam jeszcze, że na zdjęciu znajduje się samiec, którego można odróżnić od samiczki po dużych, stykających się ze sobą oczach.
Swoją drogą popatrzcie, jak niesamowity jest światmakro!

Leni jest od wczoraj jakby mniej,  ptaki je zjadają, moje kury także.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

z uwagi na treści reklamowe zamieszczane w komentarzach włączone zostało moderowanie komentarzy. Za reklamy dziękujemy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ogród

ceneo1